2011. február 16., szerda

KANCHANABURI 1.-2.nap

Bangkokban, a repteren csak lesetaltunk -1. emeletre es felszalltunk a City Line-ra, amivel 5 megallot mentunk a Makassanig. Itt konnyeden megtalaltuk az 556-os buszt ami keresztul vitt bennunket a varoson, a deli palyaudvarig, ahonnan a Kanchanburi fele tarto buszok indultak.
Egy ujszeru kisbusszal kb 2 ora alatt oda is ertunk. A helyi tuk-tuk-os kis alku utan 50 bath-ert el is vitt bennunket abba a varosreszbe ahol a turistaknak tartanak fent olcso hoteleket, guest housokat.
Mi a Cukornad ( Sugar Cane ) Gest Houst valasztottuk ahol 150-300-550-ert mertek a szobakat.A 300-as es 550-es szoba kozott semmi kulonbseg sem volt. csupan annyi,h a dragabbik a folyon uszott es himbalozott!!!! Naaaaaaaaaa meg kiulve a teraszara jol megzabaltak bennunket a szunyogok!!!
Masnap mar atkoltoztunk a 300-asba!!!! :)
Masnap keson ebredtunk,majd reggeli utan gyalog vagtunk neki a varosnak. 1-2 km seta es egy haborus museum megtekintese utan kezdett uncsi lenni a gyalogkakukk es 200 bath / nap tarifaert motort bereltunk.
Meg epp idoben, mert igy meg aznap kitudtunk menni a Tiger Temple-hez tigrist simogatni!!!! :) Ez kb ugy 40 km-re van a varostol eszak-nyugatra a burmai hatar fele. Ide erdemes kimenni,mert a kozelben tobb latvanyossag is talalhato.
Par kilometerre a templomtol lathatjuk a Burma-Thaifold vasutvonal azon szakaszat,amelyet 41-42-ben a japcsik a hadifoglyokkal epitettek szamtalan emberelet aran!!! A vasut ezen szakaszat meghagytak eredeti allapotaban es tobb kilometeren keresztul vegig lehet setalni rajta,aterezve az akkori feelinget.
Jobbrol meredek sziklafal,balrol hatalmas melyseg............a sinek pedig vastag,regi fakkal aladucolva!
Stabilitasara jellemzo.h meg ma is vegigmegy a turista vonat rajta egeszen a hires hidig, amit az amerikaiak a "Hid a Kwai folyon " cimu filmben orokitettek meg!!!!!
Persze a valosag sokkal durvabb volt es a happy end csak 45 marciusaban jott el mikor az amcsik vegleg lebombaztak a hidat! 60-70 ezer hadifogoly dolgozott itt, akiknek kozel 40 szazaleka elpusztult a klima, a tropusi betegsegek,  a fertozesek, a kaja hiany, a mindennapos balesetek es az orok szadizmusa miatt!!!!
A varosban a JEATS WAR Museum orzi emlekuket es persze a sok temeto,amelyeket szepen gondoznak!