2011. május 18., szerda

Phuket - Krabi - Padang Besar 94. - 95. nap

Vasarnap reggel osszekaptam magam es megindultam del fele. Cuccokat ugy pakoltam , mint Mr. Bean a kofferjaba - ami a motor ulese ala befert! :)) A sziget eszaki vegen kilepve par kilometer mulva rakanyarodtam a 4 sz. autoutra, ahol a legtobb helyen soveny es jardasziget valassza el a szemkozti savokat, olyan mint egy autopalya. Csak pont ez a baj, mert a palya bal oldalan lakok nem mennek at ( nem is tudnanak!! ) a tuloldalra az o savjukba , hanem siman jonnek veled szembe a te oldaladon !!!!!!!! Motorosok, lassu jarmuvek , de neha egy - egy auto is. Szoval vegig topon kell lenni , bmelyik kanyarban felbukkanhat vmi !! :) Vegul is meg lehet szokni , csak kevesebb ido jut a nezelodesre az allando keszenlet miatt. Pedig a videk eszmeletlen gyonyoru !!
Hirtelen emelkedo , kup alaku sziklas , fakkal , buja zold novenyzettel boritott hegyek meredeznek az ut mindket oldalan es a kozeli tengerben is !!! Ez a hely a hires Pha - Nga Obol ahol pl a James Bond Szikla v Sziget is talalhato. ( meg a hetvenes evekben forgattak itt az egyik 007 - es filmet ) . Megallni majd visszafele fogok , mert kifutok maskent az idobol........
Krabi 190 km volt , amire kenyelmes motorozassal 3 ora kellett. Itt most csak a varosban neztem szet , mert a strandok 10 -15 -20 km -re vannak a kozponttol , de azokra 2-3  napot szanok , h kicsit az ejszakai eletet is megnezhessem.  A varosban addig menjetek mig hatalmas majmokat nem lattok , akik tartjak a jelzolampakat !! Nagyon jo pofak ! :) Itt mar nyugodtan le lehet tenni a motort , mert gyakorlatilag minden egy 1 kilometeres sugaru korben talalhato. Olcso hotelek , guesthausok , piac , rengeteg kajalda , shoppok , stb..... En a Blue Star Guesthaust valasztottam. Olcso ( 300 bath ) , tiszta , kenyelmes.......es a motort betolhattam belulre ejszakara , ami nalam donto szempont volt. ( vannak olcsobbak is , de azok mar nagyon gagyik ). Lehet, h csak azert , mert mar lefutott a szezon , de en az ejszakai eletet a varosnak nagyon gyengenek talaltam, bar a baratom szerint a beacheken most is nagy az elet. Nem baj reggel legalabb idoben ebredtem es tovabb indulhattam Trang fele. Ahogy haladunk egyre lejjebb delnek , ugy fogynak az angol feliratok es az angolul beszelo emberek........  Egyre tobb lesz a muszlim , a nok az utcakon csak bekotozott fejjel jarnak. Nem siettem sok helyen megalltam enni , inni , ismerkedni es el kell mondanom , h mindenhol - a hegyek kozott a legkissebb faluban is - szeretettel , mosollyal , baratsaggal fogadtak. Mindenhol probaltak a legjobb vendeglatast nyujtani a misternek....... Innentol mar egeszen Langkawiig nem is lattam feher embert. Az ut a hegyek kozott futott, ritkan kellett magasra kapaszkodni a paripamnak.......
Trang utan Phattalung , majd Hat Yai kovetkezet. Ez az utolso nagy varos a hatar kozeleben ( 60 - 70 km ) , a deli resz kozpontja.
Mivel sok rosszat hallottam rola , igy bementem korulnezni , kivancsi voltam mennyi belole az igaz. Egyebkent meglehet kerulni a korgyurun. Itt meg most is robbantgatnak a muszlimok, csak azt nem ertem , h miert hisz a varos lakossaganak 90 %  - a muszlim. Bar a robbantasok nagy resze meg a szorakozohelyeken van , ahova ok kevesbe jarnak. A varosban tenyleg sok a katona es rendor, egyebkent egy unalmas nagyvaros , nyugodtan kihagyhato.
Sadao egy baratsagos hatarmenti kisvaros ( 20 ezer lakos ) , ahonnan ket lehetoseg van tovabb menni. Egyik  a 4-esen tovabb a hatarig, majd ez az ut folytatodik Malaysiaban az E1 - es autopalyaban , ami egeszen Kuala Lumpurig visz. Igy gyakorlatilag ossze van kotve Bangkok es KL . A masik , elkanyarodni jobbra Padang Besarnak , ahol kozuton es vasuton is tovabb lehet menni. Itt fut a Bangkok - KL vasutvonal es termeszetesen minden express megall itt. En kenytelen voltam ezt valasztani , mert olyan infot kaptam , h thai motorral nem mehetek at a hataron illv. nagyon bonyolult. ( rendszamcsere , uj biztositas , stb ). Ennek ellenere ejfel elott 10 percel beesek a hatarra ( ejfelkor jart le a vizumom :) ) majd siman atmotorozok rajta !!!! A kutya meg nem kerdezte , h kie a motor , hova megyek , mit akarok , ki fia vagyok , stb........... !!!!! :))) Beutottek a kilepesi pecsetet es kesz!!
Ez meg engem is meglepett, igy ott talaltam magam a tuloldalon egy thai motorral aminek nem voltak papirjai ( mert a thaioknal nem kotelezo, ezert nem is hordjak magukkal ), malaj biztositasa es persze nekem sem volt jogsim !!! Azt hittem majd atsetalok a hataron , ott hagyva a motort a vamnal es felszallok egy del fele tarto vonatra.
Elso ami szembetuno , h a malajok mar sokkal szigorubbak es sokkal nagyobb mindenhol a kontroll !!  Mivel nem volt erre a verziora tervem, igy megindultam a nagy ejszakaba del fele es gondoltam ugyis ugy jarok , mint az ugyes pina -- majdcsak kilyukadok vhol !!! :) 10 kilometeren belul ket ellenorzo ponton is at kell menni , ahol rendorok, katonak igazoltatnak . Ugy meglepodtek rajtam, h mindket helyen qva jol elbeszelgettunk Europarol, Magyarorszagrol , es meg papirokat is elfelejtettek elkerni ! Vmi csodabogarnak neztek , mert azt mondtak mostanaba nem motorozott erre europai feher ficko. :) Gondoltak , h ez egy felkeszult utazo , biztos rendben van mindene...... :)))
Lementem Kangarig ahol a varoskozpontban talaltam jo hoteleket , de nem mertem megaludni , mert a motort seholsem tudtam biztonsagosan letenni. Igy inkabb tovabb mentem Kuala Perlisig , ahol vegre talaltam egy olyan hotelt aminek zart, orzott parkoloja volt. Kuala Perlis a legeszakibb kikotoje a malajoknak , ahonnan Langkawira is indulnak a hajok. A szigetrol mar sok jot hallottam , igy semmifelekepp sem akartam kihagyni!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése