2010. január 8., péntek

Saigon

Tegnap kicsit hosszura sikerult az ejszaka,de csak a baratsag miatt. 1 km-es korzetben a hotelemtol az osszes bart vegig ittam,de csak azert,h tudjak,h itt a Szabadi Csaba! :):)
Igy csak 11 ora utan sikerult felebredni,de legalabb uden,frissen,kipihenten. Ugyhogy ugy dontottem nem megyek messze inkabb kultura napot tartok.
Egy kellemes setaval sok latnivalo elerheto innen a Quan1-bol ( elso kerulet). A War Remnants Museum (Haborus Emlekek Muzeuma) es a Notre Dame Katedralis tetszet a legjobban,de a tobbi is meger egy miset.
Pl; az ide utazoknak ajanlom meg a Ho Chi Minh City es a History muzeumot. A War Remnants bemutatja kokemenyen ( persze vietnami szemuvegen keresztul), hogy mit tettek veluk az amerikaiak es elotte a franciak!
Mellette van egy volt francia borton azt is erdemes megnezni. Nekem a Pillango cimu film ugrott be rogton. Ilyenben volt a szigoritottban.
A foposta epuletet tegnap este ajanlottak figyelmembe ujdonsult amerikai barataim es tenyleg gyonyoru! Ez mellett egy nagyon kellemes meglepi ert benne. Kiderult,h nagyon baratsagos aron lehet csomagot kuldeni haza.Igy megoldodott egy nagy gondom,hisz a hatizsak miatt sosem tudtam vasarolni ajandekokat,emlekeket.
Mielott azt hinnetek,h ez termeszetes akkor elmondom,h nem! Mas orszagokbol sokkal durvabb aron mukodik. Itt meg barati orszagnak szamitunk es 10 emberbol 9 azonnal tudja hol van Magyarorszag! Kadarek annak idejen sok embert kikuldtek ide es ezek szerint szep emlekeket hagytak maguk utan.
Nagyon baratsagosak,mosolygosak,kedvesek,tisztelettudoak a helyiek,de h negativumot is mondjak az a nyelv es a kozlekedes.
En azt hittem az utcanepe jobban beszeli az angolt a multjukbol kifolyolag,raadasul kurva hulyen vietnami stilusban elharapdaljak a szavakat.Van mikor 3-szor visszakerdezek es erdekes modon akkor mar normalisan mondja! 
A kozlekedest harom szoval tudnam jellemezni. Katasztrofa,hihetetlen es csodalatos!!!! Katasztrofa,mert nem csak a kresznek,de a normal esznek is minden szabalyat felrugjak. Vannak tablak,lampak csak eppen senkit sem erdekel! Itt minden atkeles az ut tuloldalara kesz kaland.Vegelathatatlan motoraradat miatt egyszer el kell indulnod hisz nem varhatsz orokke.Na innen nincs visszaut.Hatarozottan menj es bizz benne,h majd ok kikerulnek.Olyan erzesem volt mint mikor eloszor merultem capak koze, Tudom,h meguszom,de szar erzes,h en csak egy babu vagyok az esemenyekben es nem befolyasolhatom oket.
Hihetetlen,mert miota itt vagyok egyetlen balesetet sem lattam.Es csodalatos,mert ez a hatalmas varos 3millio motorral es 1 millio autoval a kozlekedesben zokkenomentesen mukodik.
Este egy nagy keresztezodes sarkan egy kiulos teraszon kortyolgattam a soromet es megvoltam gyozodve rola,h valaki elobb-utobb bukfencezik.Mind a negy  iranybol iszonyatos mennyisegu motor aramlott a keresztezodesbe es at is haladt rajta megallas nelkul!!!!!!! Sot volt aki nagy ivben kanyarodott!! Tobben telefonaltak kozben!!!! Legalabb a fele NO volt!!!! Sokszor a kisgyerek elotte,mogotte!!!!......................... es az otodik sorom utan ugy alltam fel,h meg egy koccanast sem lattam!
Na megyek aludni,mert ugy jarok mint tegnap. :) 50 meterre van a hotel,de kozben meg van 3 bar................teli helyi szepsegekkel............es kulonben is szomjas vagyok! Na jo ejt mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése