2011. február 18., péntek

AYUTTHAYA 6.nap

Mivel Brigi a romok szerelmese es joval tobb idot szeretne eltolteni egy-egy muemleknel, mint en, ezert kulonvaltunk. O mar koran biciklit berelt es elindult felfedezo utjara.
En persze egy jo automata motor mellett dontottem. Nagyon jol tettem, mert este tobb mint 120 km-t mutatott a szamlalom. Igy sokkal nagyobb teruletet tudtam bejarni!!!! Azokat is amik a cityn kivul estek.
Nem irom le az osszes jo helyet, de a teljesseg igenye nelkul felsorolom a leghiresebbeket!
A Wat Phra Si, a Wat Phra Ram, a Wat Maha That, a Wat Ratchaburana, a Wat Phutthaisawan, a Wat Chaiwatthanaram, a Wat Yai Chaimongkhon amiket erdemes feltetlen megnezni !!!!!! Persze ezeket mind vmelyik hires kiralyuk epitette, de ezt mar nem tudtam kovetni !! :) Mindenhova 50 bath a beugro, amit nem vesznek tul szigoruan, de senki sem log be. hisz ezzel tamogatja a helyreallitast !!! Ha mindent latni akarunk erdemes venni 220 bath-ert berletet, ami mhova ervenyes !
Erdemes meg kilatogatni Bang Pa-Inbe, ahol a kiraly nyari palotaja talalhato.Ez a csodalatos hely 42 km-re van a varostol delre. Szokasom szerint kulonosebb cel nelkul motoroztam a videket, mikor egy tabla hirdette, h 13 km-re vagyok tole. Persze akkor mar megkerestem, mert gyonyoru hely tavakkal,parkokkal korulveve.
Sajnos mar zarva volt, de a katonak beengedtek a kertbe, amit 1 ora alatt kenyelmesen
korbe lehet setalni. Belulrol akkor nezem meg mikor majd a kiraly haverom meghiv legkozelebb
egy weekend-re!!! Hiaba mondtam a katonaknak, h hivjak ide hozzam, mert Mr. Szabadi van itt Magyarorszagrol, nem akartak zavarni !!!!! :) Na majd legkozelebb en is jol megvarakoztatom !!!
Hazafele egy folyoparti vendegloben a vilag legjobb tom-yam seafood leveset ettem finom whiskyk kisereteben igy mar majdnem 9 ora volt mar mikor visszaertem a szallasra. Mivel a motort 6-ig kellett volna leadni, igy szegeny faszi mar ossze-vissza izgulta magat, h mi lehet az o motorjaval!!! :) Mikor meglatott annyira fulig ert a szaja a vigyortol, h meg szidni is elfelejtett !! :):)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése